lördag 16 februari 2013

Tutorial: Variant av en kinesisk knut


Det här är en väldigt lätt frisyr att göra som ser väldigt stilren ut. I videon här nedan visar jag hur man gör, men jag tänkte förklara lite med ord också (eftersom jag inte säger något i videon).
  • Sätt upp håret i en hästsvans
  • Stick in en hårpinne/ätpinne/penna vid snodden. Det går även bra att sätta den mitt under snodden.
  • Dela hästsvansen i två delar och lyft sedan dessa två delar över ändarna på din pinne och runt och ned mot mitten igen. 
  • För en klassisk kinesisk knut, snurra sedan de två delarna runt knuten genom att korsa dem (som jag gör i slutet av videon). Denna version är lättare om håret är kortare.
  • För en variant (som jag gör i videon), korsa dina två delar och gör samma rörelse igen (över och runt ändarna). Se videon för att riktigt förstå hur jag menar. 
  • Snurra sedan de två delarna runt knuten genom att korsa dem (som jag gör i slutet av videon)
  • Göm ändarna av håret och fäst med hårnålar om det behövs


1 kommentar:

  1. Wow. This looks really nice but it was so easy to do! I love the video!

    SvaraRadera